LiL.nl en Designwonen.com vragen faillissement aan

Sinds de uitzending van Tros Radar op 9 april jl. is de bedrijfsvoering van LiL.nl in een negatieve stroomversnelling geraakt. Klanten gingen tijdens en na de uitzending massaal hun bestellingen annuleren. Vervolgens halveerde de omzet. Daarnaast zegden verschillende leveranciers het vertrouwen op door niet meer (op rekening) te leveren en ook de payment provider besloot eenzijdig om grotere bedragen langer vasthouden.

In de afgelopen periode heeft het bestuur van LiL.nl alles op alles gezet om de onderneming te redden. Maar met het wegvallen van een beoogde investeerder, bleek een redding niet langer mogelijk. Om deze redenen hebben wij helaas moeten besluiten om de bedrijfsvoering per direct te staken en zelf de faillissementen van LiL.nl B.V. en Designwonen.com B.V. aan te vragen. Het nog langer voortzetten van de exploitatie zou niet in het belang van onze klanten zijn.

Wij betreuren de situatie enorm en wij willen hierbij al onze trouwe klanten en leveranciers heel hartelijk danken voor de prettige samenwerking in de afgelopen zeven jaar. Voor nu is het wachten op de curator die de verdere afhandeling vorm zal moeten geven.


Garantie bij LiL.nl

Welkom op de garantie pagina van LiL.nl. 

Ondanks onze goede zorgen gebeurt het wel eens dat bij levering de bestelling beschadigd aankomt. Indien dit het geval is, vindt u op deze pagina de garantie bepalingen van LiL.nl. Wij hebben service en beleving hoog in het vaandel staan. Wanneer uw aankoop niet voldoet aan uw verwachting kunt u deze kosteloos terugsturen. Kijk voor de informatie omtrent levering, retourneren, klachtenprocedure en wettelijke voorgeschreven algemene voorwaarden op de actieve links.

LiL.nl hecht veel waarde aan de kwaliteit van een product. Daarom mag u bij de aankoop ervan uitgaan dat het product kwalitatief hoogwaardig is. Daarom verleent LiL.nl een garantieperiode van 2 jaar*. Naast deze wettelijke garantie heeft u bij de meeste producten ook recht op fabrieksgarantie. Deze garantie kan per merk verschillen maar kan in het beste geval oplopen tot 10 jaar. Lees de gebruiksaanwijzing van het betreffende product voor uw garantie.

Voor alle producten die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er redelijkerwijs van mag verwachten. Verder geven wij voor alle producten een extra garantie tot 2 jaar. Daarnaast geldt voor de meeste producten ook een fabrieksgarantie. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

Wat houdt garantie bij LiL.nl in?

  • Garantietermijn van minimaal 2 jaar
  • Garantie wanneer u uw product ontvangt met beschadigingen
  • Garantie gaat in op de datum van ontvangst 
  • Recht op een kosteloze reparatie of nieuw product
  • Product is bij LiL.nl (of één van de aansluitende webshops) aangeschaft
  • Retourkosten worden in niet rekening gebracht
  • Deze garantie geldt naast de wettelijke rechten die u als consument heeft
  • Transportschade moet binnen 10 werkdagen na aflevering gemeld worden om aanspraak te maken op de garantie.  

 

Wanneer geldt de garantie niet?

  • Indien gebruiksslijtage de oorzaak is.
  • Indien schade door onjuist gebruik.
  • Indien schade en defecten vooraf bekend zijn.
  • Indien schade ontstaan is door buitenaf.
  • Schade ontstaan door weersinvloeden, bijvoorbeeld een storm of het langdurig onbehandeld en onbeschemrd buiten laten staan van producten.

Ga naar uw bestelgeschiedenis en klik naast het product om uw garantie aanvraag te starten.

 

Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende verpakking heeft u geen recht meer op het volledige aankoopbedrag retour. In zo een geval krijgt u van ons een deel vergoeding. Bijvoorbeeld 50-60% van het aankoop bedrag. Om het volledige aankoop bedrag retour te krijgen moeten wij in staat zijn om het product weer als nieuw te kunnen verkopen.

 

Retourneren of Ruilen

Daar doen we niet moeilijk over, om uw retour aanvraag snel en correct te verwerken willen wij u vragen om de retour procedure te volgen in uw account. Uw inloggegevens zijn na het afronden van uw bestelling verstuurd naar het opgegeven e-mail adres. Kunt u het wachtwoord niet meer achterhalen dan kunt u hier een nieuw wachtwoord aanvragen.
Voor meer informatie over Retourneren en Ruilen bij LiL.nl willen wij u graag doorverwijzen.

 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 
Binnen de zichttermijn van 90 dagen is retourneren gratis.Echter dient u er zelf voor te zorgen dat als wij de producten weer retour ontvangen, deze als nieuw verkocht kunnen worden. Het is daarom belangrijk dat u de zending retour stuurt in de originele verpakking. Om schade tijdens het retour transport te voorkomen is het noodzakelijk dat u de retour zending goed en zorgvuldig verpakt aflevert. Als ze beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan nodig zijn om de werking van het product vast te stellen behouden wij ons het recht om in dit soort gevallen kosten in rekening te brengen. Daarnaast kunt u de volgende producten niet retourneren: ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen, artikelen die wegens hygiëne niet geruild kunnen worden zoals stijl- en krultangen, tandenborstels, keukenapparatuur en overige producten zoals dekbedovertrekken waarvan de verzegeling is geopend. Voor het beoordelen van verbruiksartikelen zoals meubelolie, verf en reinigingsmiddelen is het niet nodig om ze openen. Doet u dit toch, dan is het niet meer te verkopen en is de waardevermindering 100%. U kunt contact met ons opnemen als u twijfelt. 

Heeft u nog andere vragen, twijfel dan niet en raadpleeg onze klantenservice?
U kunt ons tijdens openingtijden bereiken op 075-615.24.22, u mag natuurlijk ook mailen naar info@lil.nl.

 

 

*
Lil.nl hanteert een garantieperiode van twee jaar. Echter zijn er enkele uitzonderingen voorbeelden hiervan zijn: 
- Producten met een houdbaarheidsdatum.
- Producten met een levensduur van minder dan twee jaar.