Retourneren

 

Retourneren of Ruilen

 

Daar doen we niet moeilijk over, om uw retour aanvraag snel en correct te verwerken willen wij u vragen om de retour procedure te volgen in uw account. Uw inloggegevens zijn na het afronden van uw bestelling verstuurd naar het opgegeven e-mail adres. Kunt u het wachtwoord niet meer achterhalen dan kunt u hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

Voorwaarden retourneren

  • Reden opgeven is niet verplicht :-)
  • Binnen Nederland en België GRATIS retourneren.
  • 90 dagen bedenktermijn op al onze producten (na aanmelding heeft u nog 14 dagen de tijd om het te retourneren)
  • Het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending binnen 14 dagen terug na herroeping
  • Bij defect: in 90% van de gevallen heeft u binnen 10 dagen een vervangend product in huis.
  • Defecten graag zo snel mogelijk melden

 

Retourproces voor gratis retourneren                   

Als u ingelogd bent kunt u de retouraanvraag starten van het product dat u wenst te retourneren of ruilen. Als u alle stappen bent doorlopen krijgt u een retourlabel toegestuurd via de mail. Met het retourlabel bent u in staat om de zending te versturen. U hoeft het retourlabel alleen nog maar op de doos te plakken en af te geven bij een PostNL locatie bij u in de buurt of een PostNL locatie waar u langs komt onderweg naar uw werk. U doet er goed aan om het verzendbewijs mee te nemen, hier staat ook de track en trace code op waarmee u de retour zending zelf kunt volgen.

U kunt het ook via een andere vervoerder zelf terugsturen, dan zijn de kosten voor uw eigen rekening.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? 

Binnen de zichttermijn van 90 dagen is retourneren gratis. Echter dient u er zelf voor te zorgen dat als wij de producten weer retour ontvangen, deze als nieuw verkocht kunnen worden. Het is daarom belangrijk dat u de zending retour gaat in de originele verpakking. Om schade tijdens het retour transport te voorkomen is het noodzakelijk dat u de retour zending goed en zorgvuldig verpakt aflevert.  Als ze beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten die verder gaan dan nodig zijn om de werking van het product vast te stellen behouden wij ons het recht om in dit soort gevallen kosten in rekening te brengen. aarnaast kunt u de volgende producten niet retourneren: ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen, artikelen die wegens hygiëne niet geruild kunnen worden zoals stijl- en krultangen, tandenborstels, keukenapparatuur en overige producten zoals dekbedovertrekken waarvan de verzegeling is geopend. Voor het beoordelen van verbruiksartikelen zoals meubelolie, verf en reinigingsmiddelen is het niet nodig om ze openen. Doet u dit toch, dan is het niet meer te verkopen en is de waardevermindering 100%

 

Grote en zware bestellingen.

Is het retour pakket groter dan 176 x 78 x 58 cm en of zwaarder dan 30kg. Dan willen wij u vragen om na het doorlopen van het online retouraanvraag contact met ons op te nemen voor een ophaalopdracht. Als we samen met u een doordeweekse dag hebben uitgekozen om de zending op te halen is het belangrijk dat u die gehele dag beschikbaar bent. PostNL heeft voor deze dienst helaas niet de mogelijkheid om een tijdvak of dagdeel aan te geven. Komt het u deze week niet uit dan vinden wij het geen probleem als uw bestelling een week later opgehaald wordt. Zodra wij de retour ontvangen hebben krijgt u van ons een email met een ontvangstbevestiging.

Zie ook onze algemene voorwaarden 
Zie ook onze garantie bepaling

Zie ook herroepingsformulier (hiermee kunt u aangeven dat u van de koop afziet. Dit is niet verplicht, een email, telefoontje of via uw account is voldoende)

Heeft u nog een vraag voor ons en hebben wij die hierboven niet beantwoord dan willen wij u graag uitnodiggen op onze contact pagina

Reden/vraag
Foto 1
Foto 2
= Verplicht
LiL.nl facebook LiL.nl twitter LiL.nl pinterest LiL.nl Instagram